جستجو
بستن این باکس جستجو.

رهگیری مرسوله‌های پستی

جهت رهگیری مرسوله‌های خود، بارکد پستی را در کادر زیر وارد نمایید.

رهگیری مرسوله‌های شرکت پست فوروارد

رهگیری مرسوله‌های شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

سریع ترین روش ارسال مرسوله های پستی با فوروارد

رهگيری تمام بسته‌ها، از مبداء تا مقصد، زیر ذره‌‌بین شما و مشتری‌های شماست

جمع آوری مرسوله های پستی از درب منزل با فوروارد

بسته در زمان دلخواه از شما تحویل گرفته می‌شود و باقی مراحل ارسال با فوروارد است.

تجربه رهگیری لحظه به لحظه مرسولات با فوروارد

رهگيری تمام بسته‌ها، از مبداء تا مقصد، زیر ذره‌‌بین شما و مشتری‌های شماست

تجربه رهگیری لحظه به لحظه مرسولات با فوروارد

رهگيری تمام بسته‌ها، از مبداء تا مقصد، زیر ذره‌‌بین شما و مشتری‌های شماست

رهگیری لحظه به لحظه مرسولات

بسته در زمان دلخواه از شما تحویل گرفته می‌شود و باقی مراحل ارسال با فوروارد است.

جمع آوری مرسوله از درب منزل

بسته در زمان دلخواه از شما تحویل گرفته می‌شود و باقی مراحل ارسال با فوروارد است.

سوالات متداول

شما می‌توانید در وب‌سایت یا اپلیکیشن فوروارد اطلاعات فرستنده، گیرنده و مشخصات مرسوله را وارد نمایید. پس از آن طبق مشخصات کالا، هزینه و زمان ارسال تعیین می‌شود و سفیر فوروارد در زمان تعیین شده بسته را از شما تحویل می‌گیرد و به اداره پست و یا بطور مستقیم به گیرنده می‌رساند.

در حال حاضر فوروارد در تهران و مشهد خدمات خود را ارئه می‌دهد و به زودی در شهرهای بزرگ دیگر همچون اصفهان، شیراز، رشت و غیره هم آغاز به کار خواهد کرد.

امکان ارسال بسته از تهران و مشهد به شهرها وشهرستان‌های دیگر وجود دارد.

تحویل بسته پستی در تهران یک روزه است، یعنی مرسوله در همان روز ارسال و حداکثر فردای آن روز به دست گیرنده خواهد رسید.

مدت زمان تحویل مرسوله به شهرستان‌ها حداکثر 24 ساعت پس جمع‌‌آوری آن است.

هزینه ارسال کالا توسط فوروارد در تهران به طور ثابت ۴۰ هزار تومان (فارغ از مبداء و مقصد مرسوله) است. البته چنانچه پس از توزین، بسته در رده سایز بزرگ (بیشتر از ۳ کیلوگرم و یا ابعاد بزرگ‌تر از جعبه کفش) قرار گیرد مبلغ ۱۰ هزار تومان نیز به فاکتور اضافه شده و به مشتری اطلاع‌رسانی می‌شود.

هزینه خدمات جمع‌آوری مرسوله‌های پستی و تحویل به اداره پست ۴۰ هزار تومان (فارغ از تعداد مرسوله‌های جمع‌آوری شده) است. هزینه‌های شرکت ملی پست هم به صورت ۲۵ هزار تومان علی‌الحساب در زمان ثبت سفارش و الباقی پس از توزین بر اساس تعرفه‌های مصوب شرکت ملی پست دریافت می‌شود.

هزینه این خدمات 40 هزار تومان برای جمع‌آوری بسته و تحویل آن به پست و به ازای هر بسته ۲۰ هزار تومان مازاد بر تعرفه شرکت ملی پست خواهد بود.

تمامی بسته‌ها دارای بیمه عمومی تا سقف 1,000,000 تومان می‌باشد که در صورت آسیب رسیدن به کالا و انطباق آن با شروط مندرج با تعهدنامه از طریق ثبت شکایت در سامانه فوروارد پرداخت می‌گردد و لذا چنانچه ارزش کالا بیش از مبلغ 1,000,000 تومان باشد فرستنده می‌تواند ارزش بیمه‌ای مرسوله را اعلام نماید و با پرداخت 0.4% ارزش مرسوله به صورت مازاد از بیمه تکمیلی استفاده نماید که مبلغ آن معادل ارزش واقعی کالاهای غیرشکستنی (دارای ماهیت غیر شکستنی) می‌باشد که می‌بایستی با حسن نیت از طرف فرستنده اظهار گردد و پوشش این نوع بیمه تا سقف 50,000,000 تومان خواهد داد. لذا چنانچه هزینه‌ای از بابت مازاد بیمه کالا پرداخت نگردد سقف پوشش بیمه مرسوله همان مبلغ 1,000,000 تومان خواهد بود.

با استفاده از لینکی که پس از ثبت سفارش، فوروارد به شما می‌دهد، چه به عنوان فروشنده‌ی کالا، چه به عنوان خریدار (در لندینگ‌هایی که مخاطب هدف فروشگاه‌ها نیستند از واژه فرستنده و گیرنده استفاده خواهد شد) از لحظه‌ی ارسال تا لحظه‌ی تحویل، می‌توانید موقعیت بسته خود را رهگیری کنید.

با توجه به اینکه تمام بسته‌ها بدون نیاز به ذکر ارزش بسته بطور رایگان و به مبلغ 1 میلیون تومان بیمه می‌شوند، و باوجود امکان بیمه تکمیلی تا مبلغ 50 میلیون تومان، امکان ارسال کالاهای قیمتی توسط فوروارد وجود دارد.

بله، فوروارد هیچ محدودیتی در ارسال بیش از یک بسته‌ ندارد.

در صورتی که مرسوله طبق استانداردهای شرکت ملی پست بسته‌بندی نشده باشد و یا به درخواست مشتری، شرکت فوروارد مجددا آن را بسته‌بندی خواهد کرد.

نگران بسته پستی خود نباشید!

پیگیری مرسولات پستی

بسیاری از خریداران و افرادی که محصولات مورد نظر خود را از آنلاین شاپ‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تهیه می‌کنند، تا زمان رسیدن بسته پستی استرس زیادی را متحمل می‌شوند. این نگرانی‌ها و استرس‌ها با توجه به تجربیات قبلی افراد تا حدی طبیعی است، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این تجربیات تلخ، مانع از خرید مشتری جدید از شما شود. شما چطور می‌توانید فردی که تجربه و خاطره ناراحت‌کننده‌ای از خرید آنلاین و نرسیدن بسته پستی دارد را قانع کنید که دوباره با همین روش از شما خرید کند؟
برای حل این مشکل، امکان پیگیری مرسولات پستی فراهم شده است. با این امکان، شما می‌توانید به راحتی ببینید که بسته پستی شما در چه مرحله‌ای است و به‌ این ترتیب، دیگر نگران اتفاقاتی از جمله گم شدن بسته، عدم ارسال مرسوله پستی و… نخواهید بود.

پیگیری بسته پستی چه ضرورتی برای فروشندگان دارد؟

اگر فروشگاه آنلاینی دارید و محصولات خود را از این طریق به فروش می‌رسانید، حتما با این مشکل روبرو شده‌اید که پس از ارسال بسته، مشتری درباره وضعیت بسته خود سوال می‌پرسد و شما نمی‌‎دانید چه جوابی به او بدهید. شاید هم برایتان پیش آمده باشد که قبل از نهایی کردن خرید، مشتری از پرداخت منصرف شده باشد، چرا که احساس می‌کند نمی‌تواند به روش ارسال بسته اعتماد داشته باشد.
این موضوع می‌تواند منجر به کاهش فروش و مشتریان شما شود. اما نگران نباشید! امکان پیگیری بسته‌های پستی به شما امکان می‌دهد که خیال مشتری را از بابت دریافت محموله خود راحت کنید. همچنین در طول مدتی که بسته هنوز به دست مخاطب اصلی نرسیده است، می‌توانید بسته را در هر مرحله پیگیری کرده و مطمئن شوید که مشکلی برای مرسوله به وجود نیامده است. شما می‌توانید کدهای رهگیری را برای مشتری‌های خود ارسال کنید و به این ترتیب وظیفه پیگیری را از دوش خود برداشته و به آن‌ها بسپارید. این اقدامات همه و همه در زمان شما صرفه‌جویی می‌کنند و کمک خواهند کرد که زمان بیشتری صرف کارهای مهم‌تری از جمله تولید محصول کنید.

پیگیری بسته پستی چه ضرورتی برای افراد عادی و خریداران دارد؟

تنها فروشندگان نیستند که از این امکان استفاده می‌کنند، بلکه خریداران و افراد عادی که از سرویس‌های مختلف پستی بهره می‌برند هم با استفاده از امکان پیگیری بسته پستی، می‌توانند تجربه بهتری داشته باشند. خریداران با استفاده از این امکان، محل قرار گیری بسته پستی در هر لحظه را متوجه می‌شوند و به این ترتیب دیگر نگران وضعیت مرسوله خود نخواهند بود.
علاوه بر کاهش نگرانی افراد، امکان پیگیری بسته مزایای دیگری هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به هماهنگی بیشتر اشاره کرد. در برخی از مواقع، افراد شاغل یا افرادی با درگیری کاری و ذهنی زیاد، نمی‌توانند ساعت خود را با زمان رسیدن سفیر هماهنگ کنند و به همین دلیل، بسته به موقع به آنها نمی‌رسد یا افراد مجبور می‌شوند که خودشان به محل توزیع بسته‌های پستی مراجعه کنند.
اما وقتی از امکان پیگیری بسته پستی استفاده می‌کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که بسته در چه وضعیتی است و سفیر حدودا چه ساعتی به منزل شما مراجعه می‌کند. بنابراین هماهنگی‌ها برای شما راحت‌تر شده و می‌توانید بسته را سر موقع از سفیر تحویل بگیرید.
به طور کلی، امکان پیگیری بسته پستی می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کرده و کمک کند که آرامش بیشتری داشته باشید.

روش‌های پیگیری مرسوله پستی

حالا که می‌دانید می‌توان وضعیت بسته پستی را در هر لحظه از شبانه‌روز بررسی کرد، نوبت به روش‌های مختلف استفاده از این قابلیت می‌رسد. شما با داشتن برخی از اطلاعات می‌توانید وضعیت بسته پستی خود را پیگیری کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

پیگیری بسته پستی با کد رهگیری

یکی از اصلی‌ترین روش‌‌های پیگیری وضعیت بسته پستی، استفاده از کد رهگیری است. این کد رهگیری به شما اجازه می‌دهد که بدون داشتن هیچ اطلاعات دیگری، وارد سایت مربوط به پیگیری بسته پستی شوید و بعد از وارد کردن کد، وضعیت مرسوله خود را ببینید.
این کد رهگیری، یک کد 20 رقمی است که در همان زمان که مرسوله را تحویل پست می‌دهید، به شما داده می‌شود و کافیست آن را در صفحه پیگیری مرسوله در سایت وارد کنید تا اطلاعات مورد نظر شما نمایش داده شود. به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید این کدها را در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا آن‌ها را استوری کنید تا تعامل مشتری با شما بیشتر شود.

پیگیری بسته پستی با کد ملی

بعضی از مرسوله‌های پستی از جمله کارت سوخت، کارت پایان خدمت و گواهینامه که توسط سازمان‌های دولتی ارسال می‌شوند، از طریق کد ملی هم قابل ردیابی هستند. البته وضعیت بقیه بسته‌های پستی را نمی‌توانید از این روش پیگیری کنید. اگر چنین بسته‌ای برای شما ارسال شده است و می‌خواهید آن را ردیابی کنید، می‌توانید به صفحه رهگیری مرسولات سازمانی بروید و بعد از انتخاب نوع مرسوله، با وارد کردن کد ملی، وضعیت بسته‌تان را پیگیری کنید.

پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل چندانی به چک کردن سایت‌ها ندارند نگران نباشید! مرسوله پستی شما از طریق شماره موبایل و با پیامک هم قابل پیگیری است. البته باید حتما کد رهگیری یا رسید را داشته باشید و از این طریق وضعیت بسته را پیگیری کنید. می‌توانید کد رهگیری ۲۰ رقمی را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید و وضعیت مرسوله را به صورت پیامک دریافت کنید. اگر پس از ارسال کد، پیامکی دریافت نکردید، کافی است حرف R را در کنار کد رهگیری تایپ کنید و پیامک را دوباره ارسال کنید.

مزایای استفاده از امکان پیگیری مرسوله پستی فوروارد

وقتی از طریق کد رهگیری یا سایر روش‌ها، وضعیت محصول خود را پیگیری می‌کنید، می‌توانید اطلاعات کاملی درباره وضعیت بسته پستی‌تان کسب کنید. اطلاعاتی از قبیل وزن محصول، نام فرستنده و گیرنده، کد پستی فرستنده و گیرنده، تاریخ و ساعت تحویل مرسوله، مبدا و مقصد، هزینه پستی، نقطه پستی، آخرین وضعیت مرسوله و…. در سایت قابل ردیابی و پیگیری هستند.
یکی از اصلی‌ترین خدمات و امکانات شرکت پستی فوروارد، ارائه وضعیت دقیق بسته پستی در هر مرحله است. به این ترتیب، شما می‌توانید ببینید بسته‌ای که درب منزل از شما تحویل گرفته شده است، دقیقا در چه مرحله‌ای قرار دارد و در چه زمانی به دست مشتری می‌رسد. این کار کمک می‌کند که مشتری هم در جریان جزئیات فرایند ارسال قرار بگیرد و به این ترتیب نگرانی او در مورد وضعیت بسته و زمان رسیدن آن کاهش پیدا کند.
با استفاده از این امکان، شما به صورت آنلاین می‌توانید وضعیت بسته پستی را پیگیری کنید و ارتباط مشتری با شما در مورد رهگیری بسته کاهش خواهد یافت. به این ترتیب در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی شده و می‌توانید به سایر مشتریان و سوالات آنها جواب بدهید.

در همه پلتفرم‌ها در دسترس شما هستم

 از طریق وب اپلیکیشن و یا با نصب اپلیکیشن فورواد می توانید از خدمات مختلف ما استفاده نمایید.